i8 - Sportowa elektryczna przyszłość

Większość koncepcyjnych modeli wygląda pięknie. Na grafikach, renderach, egzemplarzach prototypowych. Wszyscy zawsze się zachwycają, po czym emocje opadają po wprowadzeniu modelu produkcyjnego. Zwykle różni się on znacznie od pierwotnej wersji. Jest dużo brzydsze i nie ma tego WOW, które miały prototypy

Kiedy BMW pokazało koncepcyjną wersję i8 (BMW Vision Efficient Dynamics) była ona kosmiczna i nikt nie wierzył, że wejdzie ona do produkcji. BMW zachowało się jak kumpel, który w barze przy piwie odpowiada "ja tego nie zrobię? To patrz" i wypuściło praktycznie niezmienioną wersję. Wszystkim szczęki opadły.

Dwa silniki - elektryczny o mocy 131 km, który napędza tylko przednie koła i spalinowy 1,5 litrowy, 3 cylindrowy generujący, uwaga, 231 koni! Benzyniak napędza tylko tylną oś.
Obydwie jednostki doskonale się wspierają, przez co do 100 km/h mamy 4,4 s i niesamowite prowadzenie. Mega niski środek ciężkości (akumulatory są umieszczone pod nadwoziem) pozwala robić niesamowite rzeczy na zakrętach.

Z zewnątrz jedno z najładniejszych samochodów jakie widziałem. Nie ma osoby, która by sie nie obejrzała. Agresywny, ale stonowany przód i piękne tylne lampy z przestrzenią między ich górną a dolną częścią, powodują ciarki na plecach. Ciekawa rzecz - jeżdżąc M2 można było zobaczyć na twarzach ludzi jak mówią "o, M2". Jeżdżąc i8 na twarzach widisz tylko "o k****".

Przejdźmy teraz do frajdy z jazdy...
Koniec
Za dużo chyba oczekiwałem od tego samochodu. Od jego wyglądu. Myślałem, że będzie fruwał, a moje serce wyskoczy. Tak myślałem i się myliłem. Przyspieszenie jest genialne. Wgniata w fotel, a funkcja Launch Control powoduje pięknego banana na twarzy. I tyle. Nie wiem czemu, ale nie czułem tego samochodu. Nie było frajdy z jazdy. Nie było dźwięku silnika, tylko syntezator, który puszczał mi go przez głośniki. Wstając rano nie myślałem tylko o tym, żeby pójść, wsiąść i jeździć. Zabrakło czegoś.

Od auta za 700 tys. zł oczekiwałem dużo więcej emocji. Tak się zastanawiam dlaczego. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że w sportowych autach mamy silniki, które same z siebie produkują potężną moc i wydają przy tym odpowiednie dźwięki. To jest bardzo dziwne, bo auta, które tak trzyma się linii jazdy, które klei się drogi, nie prowadziłem nigdy. Nawet M2, które do tej pory uważam za doskonałość niedoścignioną nie równa się prowadzeniu i8. Zabrakło jednak czegoś. Chciałbym, żeby BMW stworzyło samochód, który da pełną Radość z jazdy, oprócz totalnego lansu :)

Za: Beauty of Cars

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

TEST: Mitsubishi Pajero 2017 – bezkompromisowa luksusowa terenówka

Rynek aut typowo terenowych niestety jest wymierający – to boli. Auta przeznaczone typowo w ciężkie warunki są już w ofertach salonów niezwykle rzadkie, konkurencja sie kurczy a ich miejsce zastępują miejskie, co by nie mówić trochę bezpłciowe SUV-y cz też Crossovery. Jak by nie patrzeć jest to w dużej mierze wina kupujących – bo przecież jak życie pokazał o 3/4 segmentu C a nawet B na napompowanych kółkach nigdy nie pokonało większej przeszkody niż 10 cm krawężnik. Na szczęście są jeszcze firmy, które dbają też o tych, którzy w komforcie mogą wjechać w cięższy teren.  

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Pięć dekad Polskiego Fiata 125p

Wczoraj okrągły jubileusz obchodził większy brat "Malucha". Dokładnie 50 lat temu w 1967r. rozpoczęła się produkcja modelu 125p na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Tak w Polsce rozpoczął swoją historię "Duży Fiat".

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes