Hyundai I30 - 2017


Jak już wcześniej wspomniałem nowe i30 porywającej urody nie ma. Ta jest jednak kwestia indywidualną i... ile ludzi tyle opinii.

Moim zdaniem to zlepek przodu Peugeota 308 z tyłem Tucsona. Linia boczna też specjalnie awangardowa i ziejąca stylem nie jest. Wnętrze …. cóż, podtrzymuję zdanie: odrzucony projekt Mazdy 3 z kilkoma elementami z innych aut Hyundaia (panel od sterowania klimatyzacją). OK, tyle psioczenia i narzekania. Materiały są naprawdę niezłe, spasowanie też przyzwoite, fotele wygodne i z dużym zakresem regulacji.

Infotainment wyświetlany na kolorowym rzecz jasna ekranie czytelny i łatwy w obsłudze. Plus za obsługę Android Auto, Apple Carplay jak i Mirror Linka. Czyli multimedia pełną gębą. Do tego navi i kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi. Nieźle i na czasie. Na dokładkę możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu.

Przestronność jak już wspomniałem niezła. I to w obu rzędach. Na pochwałę zasługuje niemal płaska podłoga w drugim rzędzie. Na wielkość i ilość schowków też nikt nie powinien narzekać.

Zarówno te w drzwiach jak i przed pasażerem z przodu oraz w centralnym podłokietniku są pojemne. OK, te dwa ostatnie mogłyby być nieco większe, ale tragedii nie ma. Bagażnik ma całkiem znośną pojemność i jeśli tylko wybraliśmy wersję wyposażeniową z dwupoziomową podłogą bagażnika to po złożeniu oparcia asymetrycznie dzielonego kanapy uzyskamy płaską powierzchnię ładunkową.

Auto testowe napędzał 1.4 litrowy turbo benzynowy silnik o mocy 140koni mechanicznych. To obecnie taka średnia i w sumie adekwatna wartość mocy dla aut klasy kompakt. Napęd na przednie koła trafiał za pośrednictwem manualnej sześciobiegowej skrzyni biegów. Razem tworzą zgrany duet. Przełożenia są dość dobrze dobrane i silnik bez potrzeby nie wyje i sprawnie napędza auto.

Dynamika auta jest moim zdaniem bardzo przyzwoita. Co bardzo interesujące, za tą dynamika świetnie nadąża podwozie i układ kierowniczy. Co prawda o precyzji prowadzenia znanej choćby z Mazdy 3 czy Seata Leona mówić tu raczej nie można ale... różnica nie jest mocno odczuwalna. Zwłaszcza, ze podwozie zestrojono wybitnie z myślą o dynamicznej jeździe i pozwala ono na naprawdę sporo i ma niezłe rezerwy bezpieczeństwa. Nie zapomniano przy tym o komforcie, który jest dość spory. Złoty środek? Dla wielu z pewnością tak.

Moim zdaniem nowe i30 to taki cichy bohater dnia codziennego: nie jest przesadnie sportowy, nie jest też miękkim „tapczanem”. Sprawnie wywiąże się z bycia jedynym, rodzinnym autem, dając tyle komfortu ile to konieczne przy rodzinnych wyjazdach i tyle sportu, by domorosły mistrz toru czuł się spełniony. Owszem, w obu tych dziedzinach nie jest liderem, ale.... Po co ma nim być? To po prostu taki koreański odpowiednik Golfa: niczym się nie wyróżnia, ale w żadnej z dyscyplin nie jest też najgorszy. Taki mocny średniak, którego lubi się za całokształt. Taki właśnie jest nowy Hyundai i30

 

prowadzenie auta mało "odkrywcza" stylistyka
przestronność wnętrza brak mocnego benzyniaka w ofercie
system multimedialny zorientowany na współpracę ze smartfonami   
 zaleta 4

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.4 MPI  
moc 100 KM
moment obrotowy 134/4000 Nm/Obr
osiągi    
V-max wg producenta 183 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sek
0-100 km/h wg producenta 12,6 sek
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 6,6/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,8/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 5,4/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika VDA 395 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 434 cm
szerokość (ew z lusterkami) 179 cm
wysokość 145 cm
prześwit 140 cm
waga 1169 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes