Fiat 500 Abarth - Generator frajdy

500 w swojej podstawowej wersji to grzeczne autko w retro stylistyce. I do tego wygląda bardzo kobieco. Tu jednak występuje w swojej prawie najmocniejszej i z pewnością męskiej wersji Abarth o mocy 160 koni mechanicznych.

Przy okazji, to już wg działu marketingu Fiata, czwarta odsłona Abartha. W bezpośrednim porównaniu z trzecią trzeba przyznać, że z przodu „czwórka „ wygląda fajniej, ale... z tyłu więcej rasowości jest w „trójce” Jednak dwie potężne końcówki wydechu wyglądają o niebo lepiej niż 4 mniejsze.

Niemniej jednak z zewnątrz już wdać, że nie jest to damski pojazd. No, chyba że kierowniczka tego pojazdu ma sporą dawkę benzyny we krwi i po prostu lubi szybkie i mocne auta.

Wnętrze fajnie się koresponduje z tym co na zewnątrz, ale... z tyłu głowy wciąż siedzi trzecia generacja sportowej odsłony 500 która moi zdaniem miała min dzięki lakierowanej w kolor nadwozia wstawce przez całą szerokość kokpitu bardziej rasowy środek. Kubełkowe fotele, choć na początku wdają się ustawione ciut za wysoko, po chwili jednak już wiadomo, że ich ustawienie jest w porządku. Nie są przesadnie twarde i bardzo dobrze podpierają w zakrętach. OK,może i się czepiam, ale … powiedzmy sobie szczerze – tego typu auta kupuje się dla funu pod każdym względem, a wtedy niuanse grają rolę.

Zostawmy jednak stronę wizualną i to czy fajniejsza jest trzecia czy czwarta generacja Abartha.

Już po odpaleniu silnika słychać, ze jeśli ktoś do tej pory myślał, że ta wizualna opraw jest na pokaz, to ostatni gwizdek, by zmienić zdanie. Brzmi niezwykle rasowo i … spełnia to co obiecuje dźwięk. Gdy tylko wskazówka ciśnienia doładowania minie wartość 0,6 bara potworna siła wciska nas w fotel i mamy mokre od łez plecy. A mogą to być tylko i wyłączni łzy szczęścia. Fiacik wyrywa ochoczo do przodu, układ kierowniczy i zawieszenie nadążają za możliwościami silnika. Jest twardo, głośno, precyzyjnie. Dokładnie tak, jak byśmy się mogli spodziewać i jednocześnie z pewnością zupełnie inaczej niż w cywilnych odmianach 500.

Celowo podczas tego opisu pomijam takie rzeczy jak cały system infotainmentu czy bagażnik. Co do obu to po prostu są. Bagażnik nawet starczy na jakieś tam zakupy. Co do audio – to mając pod maską takie stadko o fajnym dźwięku o istnieniu pokładowego audio można powiedzieć tyle: radiem sterujemy pedałem gazu. Jeśli komuś to przeszkadza, to znaczy, że pomylił auta i Abarth nie jest dla niego. Drugi rząd siedzeń też po prostu jest. To auto z założenia jest dwuosobowe i jako takie należy je rozpatrywać.

Podsumowując – jeśli macie wolne około 80 tysięcy złotych i chcecie mieć niebanalne auto o rasowym charakterze to może warto dać się ukąsić skorpionowi?

silnik bagażnik
dźwięk wydechu auto jest praktycznie dwuosobowe
wygląd pewne braki stabilności przy wyższych prędkościach

Specyfikacja testowanego egzemplarza:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1368  
moc 165 KM
moment obrotowy/obr 201/3000 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 218 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 7,3 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 7,9/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,9/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 6,0/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość siedzisko sufit przód n/m cm
wysokość siedzisko sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika VDA 185 / 625 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 366 cm
szerokość (ew z lusterkami) 162 cm
wysokość 148 cm
prześwit n/m cm
waga n/m kg
pojemność zbiornika paliwa 35 litrów
     
     
*n/m nie mierzono
Tags: , ,

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Test: Ford Fiesta

Ford odświeżył swojego przedstawiciela w klasie B - Fiestę. Z jednej strony jest to nowy model, z drugiej nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest to bardziej głęboki lifting, niż nowy model. Patrząc na stojące obok siebie auta obu generacji mamy mniej więcej takie same odczucia jakby obok siebie zaparkowały Golfy 5 i 6 generacji. Uroda nowej Fiesty to oczywiście kwestia gustu, niemniej jednak mi, zwłaszcza patrząc z profilu, auto najzwyczajniej się podoba.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Pięć dekad Polskiego Fiata 125p

Wczoraj okrągły jubileusz obchodził większy brat "Malucha". Dokładnie 50 lat temu w 1967r. rozpoczęła się produkcja modelu 125p na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Tak w Polsce rozpoczął swoją historię "Duży Fiat".

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes