VW Touran -przyjaciel rodziny?

Van dla rodziny podobno jest najlepszy. Volkswagen ma w tej materii długie i dobre tradycje. Jak z roli rodzinnego pojazdu wywiązuje się najnowsza generacja Tourana?

Auto w stosunku do swoich wcześniejszych wcieleń prezentuje typowo firmowe podejście – ewolucja zamiast rewolucji. Uwagę zwracają światła przednie oraz grill. Generalnie rodzinne podobieństwo do pozostałych aut producenta jest zachowane i bez trudu poznajemy, że to VW.

W środku również auto prezentuje typowy dla marki styl – jeśli raz siedziałeś w jakimkolwiek aucie ze znaczkiem VW w Touranie odnajdziesz się z łatwością. Jeśli jest to pierwszy kontakt z marką też nie będzie kłopotu – wszystko jest intuicyjne i tam, gdzie by się tego można było spodziewać.

W kwestii estetyki wiadomo, ze każdy ma swoje gusta. Co do dokładności montażu też jest tradycyjnie dla marki całkiem nieźle. Za to jakość użytych materiałów potrafi zaskoczyć. Generalnie są miłe w dotyku, ale... nie wszystkie. I to nie tylko te w miejscach trudniej dostępnych. Już pokrywa schowka przed pasażerem sprawia wrażenie taniej i twardej i... taka właśnie jest. Choć z drugiej strony – może właśnie taki dobór materiałów ma sens w starciu z rodzinnym charakterem auta? Wszak twardy, nieco śliski plastik łatwiej utrzymać w czystości niż miękki i przyjemny w dotyku, który będzie chłonął zanieczyszczenia jak gąbka.

Inna dziwną rzeczą jest umieszczenie gniazd USB, AUX i zapalniczki w dolnej części konsoli centralnej. Podobnie, jak w omawianym wcześniej Superbie zupełnie nie wykorzystano w tym celu schowka w podłokietniku między fotelami.

Same fotele są obszerne, wygodne i nie powodują zmęczenia. Ale do tego w sumie koncern już dawno nas przyzwyczaił. Przyzwyczajenia wymaga jednak o innego. Fotele umieszczono dość wysoko, dzięki czemu wsiada się wygodnie, ale jeśli ktoś lubi siedzieć niżej to tutaj nawet w skrajnie niskim położeniu jest dość wysoko i kierowca odruchowo chce opuścić fotel niżej. Należy tu podkreślić, ze nawet w tym najniższym położeniu fotela mamy świetną widoczność we wszystkich kierunkach. Z jednym tylko minusem – obserwacji sytuacji za pojazdem w bocznych lusterkach. Lusterka te są zwyczajnie za małe i umieszczone nieco za nisko.

Ilością schowków auto wprost rozpieszcza – przed pasażerem, w dole konsoli centralnej, w podłokietniku między fotelami, w konsoli sufitowej. - miejsca w bród. W zasadzie tylko ten w podłokietniku mógłby być większy.

Ilość miejsca na tylnej kanapie - przepraszam, trzech osobnych fotelach - jest więcej niż wystarczająca i do tego umożliwiają one regulowanie kata pochylenia oparcia. Wszystkie te fotele mają też uchwyty ISOFIX - auto przyjazne rodzinie zobowiązuje. Tylne szyby w testowanej wersji były fabrycznie przyciemniane i do tego jeszcze wyposażone w wysuwane z „parapetu” rolety przeciwsłoneczne – dobre rozwiązanie.

Klapa bagażnika skrywa całkiem pojemną piwnicę, która można jeszcze powiększyć składając fotele. Sama klapa w otrzymanym do testu aucie była otwierana i zamykana elektrycznie w tym także zdalnie – fajny rodzinny gadżet.

Powierzchnia, która powstaje przy powiększaniu bagażnika jest płaska -to tez plus. Sama powierzchnia bagażnika jest na równo ze zderzakiem, co dla mnie osobiście jest lekkim minusem, gdyż nieduży próg zabezpiecza zwartość bagażnika przed wypadnięciem zaraz po otwarciu klapy. Auto może na życzenie być wyposażone w dwa dodatkowe fotele w bagażniku – testowa wersja ich nie miała.

Pokładowy infotainemnt jest dość prosty i czytelny w obsłudze. Ciekawą i chyba coraz częściej spotykaną sprawą w tej klasie jest 3 strefowa klimatyzacja (trzecia strefa dla pasażerów tylnej kanapy). Auto uzbrojone było w całą armię „pomagaczy” Na szczęście ich działanie nie było uprzykrzające a momentami bardzo pomocne. Do tych istotnych można z całą pewnością zaliczyć czujniki martwego pola dość wyraźnie ostrzegające o innym aucie. Robią to w sposób nienatrętny, ale trudny do przeoczenia. Fajna sprawa jest też czujnik monitorowania ruchu pojazdu przy małych prędkościach. Działą podobnie jak czujnik cofania, ale.. wg słów sprzedawcy w razie „W” nie jest w stanie zatrzymać pojazdu – co moim zdaniem jest dziwną niekonsekwencją.

Zawieszenie auta jest typowe dla Volkswagena – przyjemnie twarde i jednocześnie dość komfortowe przy przeszkodach typu próg zwalniający. Ze studzienkami radzi sobie dość dobrze – informuje o nich, ale jednocześnie nie powodują one nerwowej reakcji zawieszenia.

Bardzo sportowo i przyjemnie pracuje układ kierowniczy - co w sumie jest dość zaskakujące w aucie o charakterze rodzinnym. Szybko pokonywane zakręty może i nie są jego żywiołem, ale jeśli potrzeba zawieszenie i układ kierowniczy pozwala na wiele. Ogólnie szybko można za kierownicą Tourana zapomnieć, ze prowadzimy rodzinnego vana. Już po kilku kilometrach mamy wrażenia jazdy zwykłym Golfem i to nawet nie kombi.

2 litrowy TDI napędzający testowe auto radził sobie z tym zadaniem całkiem nieźle ale... auto było nieobciążone. Podejrzewam, że po obciążeniu kompletem pasażerów oraz ich bagażem auto co prawda nie będzie zawalidrogą niemniej jednak o dobrej dynamice można zapomnieć. Lepszą opcją może być tu jednak 150 konny benzyniak.

W każdym razie jest to fajne, bardzo przyjazne rodzinie auto, które dzielnie zniesie codzienne rozwożenie dzieci do szkoły, przedszkola, nieobciążone da kierowcy nieoczekiwaną frajdę na drodze a gdy zajdzie potrzeba zawiezie całą familię wraz z dowolną niemal ilością ekwipunku na upragniony urlop. Owszem, nie jest idealne i ma kilka niedociągnięć, ale można je wybaczyć lub przymknąć na nie oko.

trójstrefowa klimatyzacja osiągi silnika tylko przeciętne
rozbudowane systemy wspomagające wyjściaAudio mogłyby być w podłokietniku
trzy ISOfixy w drugim rzędzie  miejscami twarde, materiały wykończeniowe
ilość schowków

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 2.0 TDI  
moc 125 KM
moment obrotowy 200 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 208 km/h
0-80 km./h wg producenta 6,5 sek
0-100 km/h wg producenta 9,3 sek
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 6,7/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 4,6/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 144 cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika min/max 580/1642 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 452 cm
szerokość (ew z lusterkami) 182 cm
wysokość 149 cm
prześwit 20 cm
waga ok. 2100 kg
pojemność zbiornika paliwa 58 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes