Volkswagen Golf R 2017 TSI

Auto,które zapoczątkowało klasę kompaktów. Stało się wyznacznikiem tego, jak kompaktowy hatch powinien wyglądać, jeździć, jaką funkcjonalność oferować. Tak było kiedyś. A dziś?

Patrząc na kilka ostatnich generacji kompaktu z Wolfsburga przynajmniej ja dochodzę do jednego wniosku: od piątej generacji wzwyż kolejne generacje są do siebie tak podobne, że dla laika nie do odróżnienia. Dobrze i źle, a może...designerzy stworzyli taki projekt, że nie maco w nim poprawić?

W każdym razie – Golf to Golf, przynajmniej stylistycznie. Charakterystyczne dla modelu elementy, takie jak szeroki tylny słupek, są rozpoznawalne od razu. Warto też podkreślić, ze pakiet R dodaje trochę stylistycznego smaczku. No i czuć nieco ponadczasowości.

Wnętrze to również klasyka koncernu. Wszystko poukładane i tak klasycznie charakterystyczne, jak tylko można. Każdy,kto siedział wcześniej winnym aucie grupy VW odnajdzie się tu bez problemu. Nowy klient też sobie poradzi z tym wnętrzem i jego obsługą. Pewną nowością są wirtualne wskaźniki. Fantastyczny pomysł przeniesiony z Audi. I tak jak w Audi daje naprawdę fajne możliwości konfigurowania. Dzięki temu to co aktualnie dla nas istotne mamy zawsze przed oczami, bez szukania po kilku wyświetlaczach rozrzuconych po całej desce, jak się nieraz zdarza u konkurencji.

Do jakości wnętrza i zastosowanych materiałów uwag większych nie ma. Jest tak, jak można by się tego za takie pieniądze spodziewać. Zakres regulacji fotela spory. Schowków wystarczająco. Nawet miejsce na okulary przeciwsłoneczne tam, gdzie się można by tego spodziewać, czyli w konsoli dachowej.


Przestronność w drugim rzędzie wystarczająca, niemniej jednak niektórzy rywale pokazują że można lepiej. Największym jednak minusem auta jest jego bagażnik. Powinien być stanowczo większy. Nawet wersja bez koła zapasowego reprezentuje moim zdaniem ledwo wystarczający poziom. Plus za równą powierzchnię po złożeniu kanapy, ale.... trzeba mieć dwupoziomową podłogę.

Testowe auto napędzał 1.4 litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 150 KM. Napęd oczywiście na przód i skrzynia manualna sześciobiegowa. To najmocniejsza wersja benzynowa z napędem tylko na przód. Silnik i skrzynia to zgrany duet. Osiągi są całkiem wystarczające, niemniej jednak.... szału nie robią. Po prostu dobra, przyzwoita średnia klasowa. Zawieszenie typowo sprężyste i przewidywalne, że sporym zakresem bezpieczeństwa.

Nie jest przesadnie twarde, ale do bujania w zakrętach znanego z Megane choćby jest mu bardzo daleko. Na słowa uznania zasługują też dość wygodne fotele z niezłym podparciem bocznym. Układ kierowniczy wystarczająco czuły i precyzyjny, ale bez sportowego zacięcia.

Golf dalej wzorcem klasy – nawet jeśli nie, to w zasadzie w żadnej dyscyplinie nie wykazuje znaczących słabości, pewnymi rozwiązaniami wyprzedza konkurencje i.... nie chce się zestarzeć, będąc do ból ponadczasowym autem.

 wirtualne wskaźniki  pojemność bagażnika
 jakość montażu  nieco rozczarowujące osiągi
 przewidywalność podczas jazdy  przestronność tylnej kanapy
 wygodne fotele

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.4  
moc 125 KM
moment obrotowy 200 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 204 km/h
0-80 km./h wg producenta 6,2 sec
0-100 km/h wg producenta 9.1 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 6,7/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 5,2/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 144 cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika 380 litrów
pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń 1270 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 425 cm
szerokość (ew z lusterkami) 179 cm
wysokość 149 cm
prześwit n/m cm
waga 402 - 579 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes