Opel Zafira - rodzinny krążownik?

Zafira - od pierwszej generacji tego auta byłem pod jego wrażeniem. Głównie aranżacji wnętrza i przestronności. Czy aktualna,trzecia, odsłona,  do tego poliftowa też taka jest? Trzeba przyznać jedno najnowszej odsłonie rodzinnego vana spod znaku błyskawicy - ma naprawdę ciekawy i interesujący design. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz  wóz robi extra wrażenie świeżym wyglądem.

O ile pierwsza generacja dość mocno nawiązywała do Astry II kombi, druga odsłona Zafiry sprawiała wrażenie zagubionej w stylistyce i nieco smutnej to aktualne trzecie wcielenie, nawet przedliftowe to auto z ciekawym wyglądem. Lifting tylko poprawił i tak niezły projekt.

W  oczy rzucają się przede wszystkim zmiany z przodu - nowe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED.  Zmian jest oczywiście więcej, ale przeprojektowany przód jest największą z nich.

Ciekawie zaprojektowane nadwozie skrywa największą zaletę auta - wnętrze o sporych możliwościach konfiguracji.System Flex 7 z którego znana jest Zafira od swojej pierwszej generacji to naprawdę genialna sprawa: w kilka chwil standardowo 5 osobowy van ze sporym bagażnikiem może w zależności od aktualnych potrzeb  przeobrazić w 7 osobowy transporter,  4 osobowy salon na kołach a nawet w 2 osobowy pojazd dostawczy.

Wszystkie te transformacje nie wymagają demontażu czegokolwiek z auta i są naprawdę łatwe do wykonania. To jest moim zdaniem kolosalna i nie do przecenienia zaleta Zafiry.

Sam kokpit jest typowo oplowski - choć w wersji po liftingu czuć sporą inspiracją piątą generacją Astry. Niemniej jednak wszystko jest pod ręką i funkcjonalnie.

Słowa uznania należą się Oplowi za fotele - w testowanej wersji były to mega wygodne AGR - są one naprawdę moim zdaniem warte każdej wydanej na nie złotówki.

To że miejsca w obu rzędach jest w bród to też tradycja dużego vana Opla. Trójka dorosłych osób bez problemu może podróżować w drugim rzędzie. Trzeci nadaje się co prawda tylko dla maksymalnie niewyrośniętych nastolatków, niemniej jednak i oni podróżować będą w znośnych warunkach.

Ciekawą opcją jest panoramiczna przednia szyba zachodząca daleko na dach auta.. Jest ona w swej górnej części lekko przyciemniona ido tego zasłaniana od wewnątrz roletą.

W  połączeniu z przeszkleniem nad drugim rzędem ma się wrażenie podróżowania niemal kabrioletem - przynajmniej jeśli chodzi o dostępne widoki.

Ogólnie widoczność w tym dość sporym aucie jest dość dobra i to we wszystkich kierunkach. Niewątpliwa w tym zasługa sporego przeszklenia oraz cienkich słupków dachowych - zwłaszcza przednich.

Innym, nie do przecenienia udogodnieniem w tym rodzinnym transporterze jest przesuwany środkowy podłokietnik. Kryje on w sobie wielopoziomowy schowek który pomieści sporo.

Opel w ogóle pod względem schowków dość dobrze odrobił zadanie domowe i w tym zakresie ciężko zafirze cokolwiek zarzucić,

Testowaną Zafirę napędzał dwulitrowy turbodiesel CDTI z technologią BlueInjection o mocy 170 KM. Moc ta za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów trafiała na przednie koła. Trzeba przyznać że z tą jednostką nielekka Zafira potrafi być naprawdę zwinnym rodzinnym transporterem. Jeśli dodamy do tego dość komunikatywny układ kierowniczy z dobrą informacją zwrotną z kół oraz sprężyste zawieszenie sprawnie tłumiące nierówności i nie powodujące kołysanie jak statkiem podczas sztormu to otrzymamy niemal sportowego vana. Trzeba przyznać, ze nawet się to komponuje takie zachowanie na drodze z dynamicznie narysowaną linią nadwozia oraz wspomnianymi wcześniej, perfekcyjnymi fotelami AGR.  Skrzynia biegów, mimo braku możliwości wyboru trybów  pracy nie powoduje przerw w dostawie mocy i nie mamy wrażenia że automat namyśla się jakie intencje ma kierowca.

Testowana Zafira sprawiła nad wyraz dobre wrażenie i moim zdaniem dla kogoś kto  potrzebuje dużego vana jest to dobra propozycja. Auto jest pojemne, atrakcyjne wizualnie, dobrze się prowadzi o niespotykanej funkcjonalności.

fotele AGR brak trybów pracy skrzyni biegów
system Flex7 nieco za małe daszki przeciwsłoneczne
układ jezdny 

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.6  
moc 134 KM
moment obrotowy 320/2000 Nm/Obr
osiągi    
V-max wg producenta 193 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sek
0-100 km/h wg producenta 11.2 sek
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 4,2/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 5,6/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 4,7/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika 152/1860 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 466 cm
szerokość (ew z lusterkami) 210 cm
wysokość 166 cm
prześwit n/m cm
waga 1628 - 1830 kg
pojemność zbiornika paliwa 58 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes