Skoda Superb 2.0 TDI 4x4 - alternatywa dla Audi A6?

Superb – największa Skoda w ofercie – najbardziej reprezentacyjny model czeskiego producenta. Pierwsza generacja wglądała jak nadmuchany Passat, druga .. cóż po prostu była. Trzecia, aktualna – ta naprawdę wygląda nieźle.

Patrząc z zewnątrz na auto, można nawet przez chwilę odnieść wrażenie, że to mniejsza Octavia. Projektantom udało się zręcznie zamaskować nieco naprawdę spore rozmiary auta. Do tego, to auto wygląda dobrze i jednocześnie nawet lekko dostojnie. Co prawda do stylu Audi czy Mercedesa, z którymi Superb chciałby być porównywany autu daleko, ale wóz może się podobać.

W środku – typowy Volkswagen – jeśli choć raz siedziałeś w jakimkolwiek wyrobie koncernu – będziesz czuł się tu jak w domu. Przesiadając się zaś z innych aut, być może nie zachwycimy się stylem i finezja projektu wnętrza, ale za to bez trudu się w nim odnajdziemy i bez studiowania instrukcji obsługi odgadniemy co do czego.

Materiały użyte są dość dobrej jakości, choć na upartego nawet w topowej odmianie Laurin&Klement można się przyczepić np. do materiałów w podszybiu.

Na pewno nic nie można zarzucić przestronności czy to na przednich fotelach, czy tylnej kanapie. I tu i tu miejsca jest opór, niezależnie od wzrostu kierowcy i pasażera na prawym fotelu.

Bagażnik auta również jest dość obszerny i bez problemu łyka bagaże pasażerów. Warto wspomnieć o tym, że tylna klapa jest przy zamykaniu elektrycznie wspomagana i to nawet w podstawowej wersji. Jej otwieranie można też zdalnie wymusić z miejsca kierowcy. Czesi wykorzystali też fajny pomysł znany np. z Mazdy z tylną kanapą składaną przyciskiem od strony bagażnika. To naprawdę przydatne rozwiązanie.

Przynajmniej pod tym kątem Superb może śmiało stawiać czoła autom klasy Audi A6, BMW 5 czy klasie E Mercedesa.

Obsługa infotainmentu pokładowego nie nastręcza problemów, choć dotykowy ekran w kombinacji z przyciskami na konsoli centralnej wymaga chwili przyzwyczajenia. Mogłoby to być poprawione i zachowana jakaś logika – skoro zaczynamy z przycisku na konsoli centralnej, to czemu musimy potem kontynuować wybór za pomocą panelu dotykowego?

Kolejnym moim zdaniem minusem wnętrza jest brak gniazd multimediów czy zapalniczki w obszernym podłokietniku centralnym. Co prawda z tyłu tego podłokietnika jest wejście dla zasilania nawet 230V dla pasażerów na tylnej kanapie, ale.. zdublowanie tego w podłokietniku złym pomysłem by nie było. Czyżby Czechom zabrakło już pomysłów na tak reklamowaną simply clever?

Auto posiada trzy tryby pracy skrzyni biegów i wspomagania kierownicy oraz częściowo zawieszenia: normal, komfort i sport. Normal wg zamysłu producenta jest trybem domyślnym. Zapewnia on wrażenia z jazdy dokładnie takie, jakie spodziewamy się po limuzynie – jest komfortowo i dostojnie, ale.. sportowo uosobieni kierowcy mogą odczuwać niedosyt. Dla nich jest tryb sport, ale... jeśli ktoś spodziewa się zachowania znanego z hothachy czy sztywniejszych kompaktów – będzie zawiedziony. Tryb ten fajnie zmienia czułość wspomagania kierownicy, pozwala silnikowi kręcić się nieco wyżej, naśladując zachowanie wolnossących silników benzynowych. Tryb komfort zaś przydaje się w sumie tylko na naprawę nierówne drogi gdzie wyśmienicie zwiększa i tak duży komfort.

Podsumowując wybór między tymi trybami można powiedzieć tak: 90% czasu używamy normal, gdy trzeba przyspieszyć wybieramy sport a komfort zostawiamy na szutrowe drogi, jeśli w ogóle będziemy po nich jeździć. Sama skrzynia DSG w trybach normal i komfort a moment zwłoki w momencie gdy zmuszamy ją do szybszego „myślenia” Nie występuje to, jak już wcześniej wspomniałem w trybie sport.

Auto w każdym z tych trybów jest bardzo stabilne i pewne. Do tego mimo sporych rozmiarów auta szybko można zapomnieć, ze jedziemy tak sporym autem. Nawet manewrowanie nim nie nastręcza trudności i okazuje się prostsze, niż mogłoby się to wydawać. Dwulitrowy TDI zapewnia autu przyzwoite osiągi i jest dobrze wyciszony. Pasuje do spokojnego charakteru auta. Dla bardziej dynamicznych kierowców lepszym wyborem będą jednak topowe wersje benzynowe o mocy nawet 280 KM

Na koniec tego spotkania można śmiało stwierdzić – mimo iż cenowo nie jest to półka wymienionych wcześniej aut Superb śmiało może być ich substytutem i z powodzeniem pełnić role prezesowskiej limuzyny lub rodzinnego krążownika na dalekie wyjazdy. Do tego cennik Superba kończy się tam, gdzie rozpoczynają się cenniki konkurentów.

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 2.0 TDI  
moc 190 KM
moment obrotowy 400/3300 Nm/Obr
osiągi    
V-max wg producenta 230 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sek
0-100 km/h wg producenta 7,6 sek
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 5,9/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 4,9/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika min/max 625 / 1.760 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 486 cm
szerokość (ew z lusterkami) 186 cm
wysokość 148 cm
prześwit 20 cm
waga 2245  kg
pojemność zbiornika paliwa 66 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes