Alfa Romeo Giulia - Randka z gorącą włoszką

To niewątpliwie jedna z bardziej wyczekiwanych premier roku.  Alfa powraca z dużym sedanem, godnym następcą 159. Dla mnie to w tej chwili jedna z ciekawszych wizualnie i nie tylko propozycji w segmencie.

Jak to z włoską pięknością bywa - nie są one idealne, ale z pewnością zachwycające. I taka właśnie jest Gulia. Auto z każdej niemal strony wygląda zachwycająco - ok, mnie najmniej porywa tył auta. Jakby projektantom trochę zabrakło albo odwagi albo konsekwencji. Pomijając ten mały szczegół, "włoszka" wygląda imponująco. Zwłaszcza, jeśli auto stoi na opcjonalnych, pięknych, typowo "alfowskich" felgach.


Wnętrze auta nadąża za wysmakowanym wyglądem zewnętrznym. Jest dokładnie tak, jak można by się spodziewać po aucie - nisko,sportowo, z dobrym podparciem bocznym .Auto ma funkcjonalny kokpit ze sportowym sznytem, któremu nie rak jednak wygody i ergonomii.  Sterownie klimatyzacją rozwiązano tradycyjnie pokrętłami, natomiast multimedia obsługujemy poprzez pokrętło w stylu znanego z np BMW idrive. Obsługa tego infotaimentu nie jest specjalnie skomplikowana i raczej nie będzie wymagać instrukcji obsługi. Ciekawostką dotyczącą sterowania klimatyzacją jest możliwość osobnego ustawienia kierunków nawiewów dla obu stref - bomba! Szkoda, że zabrakło HUD-a - konkurencja potrafi mieć i moim zdaniem jeśli jest to realizowane na szybie czołowej, a nie na wysuwanym ekraniku dodatkowym  to świetna sprawa. Schowek zarówno ten w podłokietniku, jak i ten przed pasażerem są dość obszerne i połkną sporo. Ten w podłokietniku dodatkowo ma gniazdo zasilania i gniazda aux oraz USB dla multimediów.

Bagażnik - cóż z jednej strony po prostu jest i ma całkiem niezłą pojemność, z drugiej - jak to w sedanach bywa - dostęp do niego porywający nie jest.  W aucie z takim charakterem można to jednak wybaczyć. Odpalamy auto i..... zaskoczenie ten diesel wcale nie brzmi po dieslowsku. Drugą fają rzeczą, zwłaszcza w aucie marki o takich aspiracjach i historii, jest test zegarów po przekręceniu kluczyka. Naprawdę - małe show, dla kogoś niby nic, ale jeśli w twoich żyłach płynie choć trochę benzyny(lub ON jak w tym wypadku), docenisz ten smaczek.

Po ruszeniu da się powiedzieć jedno - to auto ma potencjał! Zwłaszcza, jeśli ustawiliśmy pokrętło DNA w trybie D. Głowa potrafi latać przód tył przy każdej zmianie biegów z zakresu 1-3. 180 koni mechanicznych i 380 niutonometrów momentu obrotowego robi z masą auta co chce. Reakcja na pedał gazu jest brutalna i natychmiastowa. Zmiana położenia pokrętła na N zmienia charakter auta z narowistego w grzecznego sedana, którego bez problemu opanuje nawet początkujący.

Do tego sztywność układu kierowniczego, jego precyzja i łatwość prowadzenia to po prostu pierwsza liga segmentu.  Resorowanie auta mimo całej sztywności w zakrętach i podczas szybkich zmian pasa ruchu daje pasażerom sporo komfortu także na nierównościach. To wszystko mimo sporych kół i szerokich opon.

Niestety, randka z taka pięknością nie była zbyt długa, ale.... jest to na pewno jedno z tych aut, które najpierw wybieramy sercem, a później rozum pomaga znaleźć racjonalne argumenty. W wypadku Giulii nie będzie to trudne. Auto mimo sportowego niewątpliwie charakteru ma zadatki na rodzinny pojazd, i z tej roli też wywiąże się znakomicie. Wizualnie moim zdaniem Giulia ma tylko jedna konkurentkę - Mazdę 6. I mając wybrać miedzy tymi dwoma ślicznotkami wybór byłby trudny.

 wygląd  dostęp do bagażnika
 właściwości jezdne  brak HUD -a
 ergonomia
 materiały

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 2.2 TD  
moc 150 KM
moment obrotowy 380 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 220 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 8.4 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 5,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 3,5/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 4,2/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika 480 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 464 cm
szerokość (ew z lusterkami) 202 cm
wysokość 143 cm
prześwit n/m cm
waga 1374 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes