Seat Leon 1.4 TSI - sportowe aspiracje

Leon w każdej generacji był i jest moim zdaniem najfajniejszą odmianą VW Golfa. Ok, poza Audi TT, ale to inna polka cenowa.

Najnowszy Leon, przynajmniej jeśli chodzi o nadwozie narysowany jest bardzo atrakcyjnie. Wizualnie bardzo przypomina dwie pierwsze generacje Mazdy 3, zwłaszcza z boku oraz od frontu. Przypomina tez nieco poprzednią swoja generacje.Wewnątrz zaś jest bardzo volkswagenowski z domieszką hiszpańskiego designu, przez który czasami przebija Audi. Fajna sprawą są podświetlane dekory w boczkach przednich drzwi. Ich barwa możne się zmieniać w zależności od wybranych ostawień przynajmniej w wersji FR. Ogólnie wnętrze auta sprawia solidne wrażenie i tradycyjnie dla aut z grupy VW szybko można ogarnąć ich obsługę bez potrzeby wertowania instrukcji. To duży plus. Przestronność zarówno z przodu jak i z tylu jest wystarczająca. Fotel kierowcy posiada również regulacje podparcia lędźwiowego. Na tylnej kanapie zasiada w miarę wygodnie trzy dorosłe osoby, lub postawimy tam dwa foteliki dziecięce i pomiędzy nimi zmieści się jeszcze szczupła osoba. Gdy będą to foteliki z mocowaniem isofix może być to nieco kłopotliwe, ale dalej do zrobienia.

Schowki są rozmieszczone tradycyjnie: dość spory przed pasażerem z przodu, w podłokietniku miedzy fotelami z przodu oraz w drzwiach i w oparciach przednich foteli. Dwa pierwsze klimatyzowane. Bagażnik wersji 5d jest całkiem niezły i połknie nie tylko weekendowe zakupy ale i bagaż 5 osobowej rodziny na 2 tygodniowy urlop. Gdyby jednak nie dał rady,zawsze można rozważyć albo box dachowy, albo wersję kombi. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i czuły. Ma przy tym dobrze dobrana sile wspomagania zarówno do manewrów na parkingu,jak i szybkiego pokonywania serpentyn. Zawieszenie sprawnie sobie radzi z nierównościami mając przy tym spory zapas komfortu. Po części zasługa to amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia będących elementem pakietu FR. W każdym razie frajda z jazdy po zakrętach dzięki duetowi układ kierowniczy/zawieszenie gwarantowana. Silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 125 koni mechanicznych sprawnie napędza auto i potrafi przy sprawnym operowaniu pedałem gazu zapewnić namiastkę sportowych wrażeń. Nie jest do tego zbyt łakomy na paliwo Podsumowując, obecna generacja Leona to sportowo narysowany hatch z całkiem przestronnym wnętrzem i niezłymi właściwościami jezdnymi. Z 125 konnym silnikiem dość dynamiczny i potrafi być oszczędny. Udanie łączy funkcje rodzinnego hatcha z odrobina szaleństwa dzięki dobrym nastawom podwozia i komunikatywnemu układowi kierowniczemu. Gdyby wybrać jeszcze mocniejszy silnik to mamy  fajny wóz.

atrakcyjny design trochę słabe osiągi
przestronność w obu rzędach
układ jezdny  

Specyfikacja techniczna testowanego auta:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.4  
moc 125 KM
moment obrotowy 200 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 205 km\h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 9.1 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 6,7/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 5,2/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 144 cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika 380-1210 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 428 cm
szerokość (ew z lusterkami) 197 cm
wysokość 145 cm
prześwit n/m cm
waga 1188 - 1350 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono
Tags: , , , ,

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes