Seat Leon 1.4 TSI - sportowe aspiracje

Leon w każdej generacji był i jest moim zdaniem najfajniejszą odmianą VW Golfa. Ok, poza Audi TT, ale to inna polka cenowa.

Najnowszy Leon, przynajmniej jeśli chodzi o nadwozie narysowany jest bardzo atrakcyjnie. Wizualnie bardzo przypomina dwie pierwsze generacje Mazdy 3, zwłaszcza z boku oraz od frontu. Przypomina tez nieco poprzednią swoja generacje.Wewnątrz zaś jest bardzo volkswagenowski z domieszką hiszpańskiego designu, przez który czasami przebija Audi. Fajna sprawą są podświetlane dekory w boczkach przednich drzwi. Ich barwa możne się zmieniać w zależności od wybranych ostawień przynajmniej w wersji FR. Ogólnie wnętrze auta sprawia solidne wrażenie i tradycyjnie dla aut z grupy VW szybko można ogarnąć ich obsługę bez potrzeby wertowania instrukcji. To duży plus. Przestronność zarówno z przodu jak i z tylu jest wystarczająca. Fotel kierowcy posiada również regulacje podparcia lędźwiowego. Na tylnej kanapie zasiada w miarę wygodnie trzy dorosłe osoby, lub postawimy tam dwa foteliki dziecięce i pomiędzy nimi zmieści się jeszcze szczupła osoba. Gdy będą to foteliki z mocowaniem isofix może być to nieco kłopotliwe, ale dalej do zrobienia.

Schowki są rozmieszczone tradycyjnie: dość spory przed pasażerem z przodu, w podłokietniku miedzy fotelami z przodu oraz w drzwiach i w oparciach przednich foteli. Dwa pierwsze klimatyzowane. Bagażnik wersji 5d jest całkiem niezły i połknie nie tylko weekendowe zakupy ale i bagaż 5 osobowej rodziny na 2 tygodniowy urlop. Gdyby jednak nie dał rady,zawsze można rozważyć albo box dachowy, albo wersję kombi. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i czuły. Ma przy tym dobrze dobrana sile wspomagania zarówno do manewrów na parkingu,jak i szybkiego pokonywania serpentyn. Zawieszenie sprawnie sobie radzi z nierównościami mając przy tym spory zapas komfortu. Po części zasługa to amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia będących elementem pakietu FR. W każdym razie frajda z jazdy po zakrętach dzięki duetowi układ kierowniczy/zawieszenie gwarantowana. Silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 125 koni mechanicznych sprawnie napędza auto i potrafi przy sprawnym operowaniu pedałem gazu zapewnić namiastkę sportowych wrażeń. Nie jest do tego zbyt łakomy na paliwo Podsumowując, obecna generacja Leona to sportowo narysowany hatch z całkiem przestronnym wnętrzem i niezłymi właściwościami jezdnymi. Z 125 konnym silnikiem dość dynamiczny i potrafi być oszczędny. Udanie łączy funkcje rodzinnego hatcha z odrobina szaleństwa dzięki dobrym nastawom podwozia i komunikatywnemu układowi kierowniczemu. Gdyby wybrać jeszcze mocniejszy silnik to mamy  fajny wóz.

atrakcyjny design trochę słabe osiągi
przestronność w obu rzędach
układ jezdny  

Specyfikacja techniczna testowanego auta:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.4  
moc 125 KM
moment obrotowy 200 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 205 km\h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 9.1 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 6,7/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 5,2/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 144 cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika 380-1210 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 428 cm
szerokość (ew z lusterkami) 197 cm
wysokość 145 cm
prześwit n/m cm
waga 1188 - 1350 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono
Tags: , , , ,

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież


Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Test: Ford Fiesta

Ford odświeżył swojego przedstawiciela w klasie B - Fiestę. Z jednej strony jest to nowy model, z drugiej nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest to bardziej głęboki lifting, niż nowy model. Patrząc na stojące obok siebie auta obu generacji mamy mniej więcej takie same odczucia jakby obok siebie zaparkowały Golfy 5 i 6 generacji. Uroda nowej Fiesty to oczywiście kwestia gustu, niemniej jednak mi, zwłaszcza patrząc z profilu, auto najzwyczajniej się podoba.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Pięć dekad Polskiego Fiata 125p

Wczoraj okrągły jubileusz obchodził większy brat "Malucha". Dokładnie 50 lat temu w 1967r. rozpoczęła się produkcja modelu 125p na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Tak w Polsce rozpoczął swoją historię "Duży Fiat".

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes