Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet 120 KM

Po całkiem udanym sedanie Fiat poszedł za ciosem i do gamy modelu dołączyły dwie dalsze wersje nadwoziowe: kombi i hatchback. Nie przetestować kombi byłoby grzechem.

Całkiem spora przestrzeń w ładnym opakowaniu o nienarzucającej się linii, ale też … pewnej dozie ponadczasowości. Przestronność z przodu jak i z tyłu przyzwoita i bardzo podobna do testowanej wcześniej limuzyny.

Nieco inna niż w sedanie jest tylko konsola środkowa. Materiały użyte do wykończenia kokpit całkiem przyzwoite jak za cenę auta. OK, są kompakty z przytulniejszym wnętrzem, tyle tylko że o cenie Tipo mogą sobie pomarzyć lub... będą to podstawowe wersje. Jedyna różnica we wnętrzu kombi w stosunku do sedana tkwi w drugim rzędzie, konkretnie w ilości miejsca nad głową. Przyczepić można by się też do mieszka skrzyni biegów i jego mocowania na zatrzask, który jest widoczny – trochę ..tanio i oszczędnie.

Jeszcze słów kilka o multimediach: o ile te widoczne na konsoli środkowej są generalnie bez zarzutu z racji ich nieprzekombinowania i czytelności nawet w słońcu, to przejrzystość menu wyświetlanego między zegarami do poprawki.

Przyjemnym zaskoczeniem w kombi Fiata jest bagażnik. Duży, foremny z niezgorszym wykończeniem, i.... schowkiem pod podłogą. Nawet sporym. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy mamy płaską powierzchnię ładunkową. Można trochę pomarudzić na próg załadunku, ale.. naprawdę nie jest źle. OK,z narzekań można by jeszcze zażyczyć sobie możliwości składania oparcia od strony bagażnika. To byłoby naprawdę coś. No i roleta mogłaby być trochę łatwiej składana.

Pora ruszać. Pod maską pracował turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 120 koni mechanicznych, które za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów trafiały rzecz jasna na koła przednie. Jednostka ma całkiem niezłą charakterystykę, ciągnie w całym zakresie obrotomierza i dość sprawnie napędza auto. Nawet można powiedzieć, że w górnych jego rejestrach czuje się lepiej niż w dolnych. Co prawda jest to okupione hałasem, ale... tak naprawdę bardziej dokuczał hałas zimówek niż silnika. W każdym razie w miarę dynamiczna jazda z prędkościami kodeksowymi nie jest problemem. Sytuacja z pewnością pogorszy się niestety po obciążeniu auta i tu by wypadało stwierdzić, że ...być może diesel jest lepszym wyborem jeśli chcemy częściej korzystać z ładowności auta. Złego słowa nie można powiedzieć o skrzyni biegów. Wystarczająco precyzyjna, może nieco oporna niemniej jednak pasująca charakterem do auta.

Pewnym zaskoczeniem było natomiast zawieszenie i układ kierowniczy. Zawieszenie jest dość sztywne, co przy nieobciążonym aucie może nieco przeszkadzać, ale jednocześnie ze sporą rezerwą bezpieczeństwa. Do tego zaskakująco precyzyjny (jak na Fiata) układ kierowniczy. Tak, nie jest to co prawda poziom Focusa czy Mazdy i o zwinności prowadzenia tych aut można w Tipo pomarzyć, to jednak wypada je ocenić bardzo pozytywnie i jako mocny punkt włoskiego kombi.

Podsumowując – jak na budżetowe kompaktowe kombi Tipo jest naprawdę solidnym graczem. W niewygórowanej cenie oferuje niezłe wyposażenie, przestronne wnętrze i czytelność obsługi. Do tego potrafi nawet dać odrobinę frajdy, zwłaszcza gdy jedziemy sami lub mamy pod maską trochę mocniejszy silnik. Owszem, nie jest bez wad, ale przy tej cenie można mu co nieco wybaczyć i...nawet polubić.


układ kierowniczy miejscami naprawdę słabe materiały wykończeniowe
spory bagażnik oparcia kanapy nie złożymy od strony bagażnika
cena  

 

Specyfikacja testowanego egzemplarza: Fiat Tipo 1.4 T-Jet 16v 120 KM

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1368  
moc 120 KM
moment obrotowy/obr 215/2500 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 200 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 10.1 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 8,2/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 5,2/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 6,3/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość siedzisko sufit przód n/m cm
wysokość siedzisko sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika dm3 (zależnie od wersji) 360 - 530 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 436 cm
szerokość (ew z lusterkami) 179 cm
wysokość 149 cm
prześwit n/m cm
waga 1310 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono
Tags: , ,

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes