Kia Niro Hybrid - nowy król hybryd?

Wydaje się wam że hybryda to tylko Toyota? Ha, guzik prawda. Koreańczycy udowadniają, że mistrza można pobić. Niemożliwe?

Debiutująca rok temu Kia Niro i bliźniaczy od strony technicznej Hyundai Ioniq (od strony wizualnej to zupełnie różne auta) udowadniają, że Koreańczycy potrafią budować naprawdę fajne hybrydy.

Od strony wizualnej Niro to modny crossover biorący sobie na celownik np. Toyotę CH-R. O ile uroda jest kwestią gustu to jednego Niro odmówić nie można – praktyczności. To auto przestronnością pokazuje rywalowi z Japonii że można lepiej wykorzystać przestrzeń. Wizualnie zaś Niro w pewnym sensie blisko do … Kii Soul i Sportage. Moim zdaniem to dobre, pozytywne skojarzenia z tym lifestylowym modelem Kii, trochę mało eksponowane.

W każdym razie Niro, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz wygląda bardzo zachowawczo z jednej strony a z drugiej konsekwentnie utrzymuje koncernowe pokrewieństwo z pozostałymi modelami.

Wnętrze auta jest również typowe dla marki, bez zbędnych udziwnień. I dobrze, wsiadamy i od razu czujemy się jak u siebie. Pewne słowa krytyki należą się jednak za trochę twarde plastiki wnętrza, zwłaszcza w podstawowej wersji auta. Przy tej cenie to po pierwsze nie wypada, po pierwsze. Po drugie zaś, Kia udowodniła choćby w modelu Rio, że tanie auto nie musi tanio wyglądać we wnętrzu. Mam nadzieję że producent poprawi się w tym zakresie.

Złego słowa nie można za to powiedzieć o przestronności oraz ilości schowków. Tylny rząd oferuje także przyzwoitą ilość miejsca i nawet trójka pasażerów tylnej kanapy nie będzie narzekać na nadmierną ciasnotę.

Bagażnik ma całkiem niezłą pojemność i po powiększeniu poprzez złożenie oparcia kanap powstaje równa powierzchnia.

Układ napędowy Niro to bliźniacza konstrukcja z modelem Ioniq, opisywanym wcześniej przeze mnie. Dla przypomnienia: silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra plus układ elektryczny. Całość całkiem sprawnie napędza auto i dzięki zastosowaniu dwu sprzęgłowej skrzyni DCT, nie mamy tu do czynienia z wyciem dobiegającym od strony napędu przy mocniejszym wciskaniu gazu, co występuje w konstrukcjach Toyoty. Tutaj reakcja na gaz jest taka jakiej kierujący by oczekiwał i nie mamy wrażenia jazdy tramwajem. Jeśli dodamy do tego komunikatywny układ kierowniczy i trochę twardo zestrojone podwozie to mamy obraz tego jak Niro jeździ. A jeździ dobrze, nawet więcej niż dobrze. Jeśli jechaliśmy wcześniej hybrydą konkurencji i wsiądziemy do Niro będziemy przecierać oczy ze zdumienia. Tak, nie waham się tego powiedzieć: moim zdaniem Koreańczycy pokazując swoją pierwszą generację hybrydowych aut prześcignęli lidera oferującego hybrydy od ładnych 15 i więcej lat. I to prześcignęli od strony technicznej – zestrojenia układu napędowego. Wielkie brawa.. Do tego w niższej cenie.

Moim zdaniem szukając hybrydy odpuśćcie sobie Toyotę i....kupcie Kię lub Hyundaia. To będą lepiej wydane pieniądze. Chyba, że nie zależy wam na frajdzie z jazdy....

układ napędowy słabe materiały w tańszych wersjach
układ kierowniczy  
przestronność wnętrza  
 

Specyfikacja techniczna testowanego modelu:

1.6 GDi Hybrid

silnik benzynowy    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.6  
moc 105 KM
moment obrotowy 147/4000 Nm
napęd 2WD
skrzynia  6-biegowy DTC
silnik elektryczny
moc  43.5 KM
moment obrotowy 170/500~1798 Nm/obr
osiągi    
V-max wg producenta 162 km/h
0-80 km./h wg producenta nm sec
0-100 km/h wg producenta 11.5 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 3,8/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 3,9/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 3,8/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył n/m cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika 347/1345 litry
     
wymiary zewnętrzne    
długość 435 cm
szerokość (ew z lusterkami) 180 cm
wysokość 154 cm
prześwit 163 cm
waga 1425 kg
pojemność zbiornika paliwa 45 litry

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes