Citroen C3 - warto wierzyć reklamie?

Do bliższego kontaktu z tym autkiem zachęciła mnie reklama telewizyjna: facet wysyła pytanie o rękę ukochanej za pośrednictwem fotek zrobionych kamera pokładową owego C3. Nowocześnie i stylowo -jak to u Francuzów.

Faktycznie – nowe C3 ma swój styl. Nieco posiłkowano się stylistką Cactusa (airbumpy na drzwiach), niemniej jednak patrząc na wóz od razu wiemy – Citroen. Nawet po zasłonięciu szewronów na masce i klapie bagażnika. Elegancko, nowocześnie i.... co u Citroena nie jest oczywiste – nawet lekko ponadczasowo. Z charakterystycznych elementów mamy również przednią panoramiczną szybę daleko zachodzącą na dach. Z tyłu auta uwagę przykuwają światła w technologii 3D LED.

Wnętrze – tu też nie można się nudzić i w zasadzie poza przełącznikami pod kierownicą chyba trudno znaleźć elementy zaczerpnięte z innych modeli marki. Niby jest podobnie, ale...nie do końca. Przestronność całkiem ok z jednym wszakże minusem, istotnym zwłaszcza dla wyższych kierowców: przy prawym kolanie jest naprawdę ciasno i trzeba się chwilę nagimnastykować by jednocześnie wygodnie i bezpiecznie ustawić fotel. Fotel obok również oferuje przyzwoitą ilość miejsca. Ze stylistycznych smaczków zwracają uwagę lakierowane wstawki, kontrastowe przeszycia na desce oraz walizkowe uchwyty do zamykania drzwi. Intrygująco i stylowo.

Tylny rząd oferuje znośną przestronność i dwie osoby nie będą mieć powodów do niezadowolenia. Trzem może być na dłuższych trasach niewygodnie, ale... nie do tego to auto zaprojektowano.

Bagażnik ma wystarczającą pojemność by poradzić sobie z supermarketowymi wyzwaniami a i bagaż dwóch osób na weekendowy wyjazd pomieści.

Słów kilka do pokładowego infotainmentu: Całość jest sterowana dotykowo czy tego chcemy czy nie. Może i obsługa tego nie jest przesadnie skomplikowana, niemniej jednak zostawienie choćby sterowania klimatyzacją za pomocą klasycznych rozwiązań jest moim zdaniem i lepszym i bezpieczniejszym i nade wszystko szybszym rozwiązaniem. I jeszcze o rzeczonej na wstępie kamerze – rzeczywistość niestety nie jest taka fajna jak reklama pokazuje. Jest ona opcją i to tylko w najbogatszej wersji wyposażenia. Zgroza i smuteczek, mogłaby być droższa a dostępna w każdej wersji.

Testowe C3 napędzane było znanym z innych modeli PSA trzycylidrowcem o mocy 82 KM krzesanych z pojemności 1,2litra. W ce trójce radzi on sobie całkiem nieźle i jeśli nie mamy ambicji wyścigowych ani nie planujemy dłuższych tras to ten silnik powinien wystarczyć. Brzmi dobrze dla ucha i sprawnie napędza wóz. Nawet w połączeniu z automatem. Praca zawieszenia jest zaskakująco dla aut francuskich dość sprężysta i nawet większe nierówności pokonywane są sprężyście. Jednak miła sprężystość a nie twardość. Brakuje jednak nieco konsekwencji w zestrojeniu gdyż efektu piłeczki niestety nie do końca udało się wyeliminować. Układ kierowniczy przyjemnie pracuje i daje nie najgorsze poczucie o tym co dzieje się z kołami. Na plus nieduża średnica zawracania. Hamulce niestety powinny zostać trochę poprawione, gdyż ich dozowanie nie należy do najłatwiejszych.

Podsumowując: ciekawie zaprojektowane i wystylizowane auto o wybitnie miejskim charakterze. Raczej dla dwojga, ewentualnie jako drugie w rodzinie. Dość multimedialne i komfortowe (fotele są naprawdę niezłe) szkoda tylko, że aby to mieć musimy kupić najbogatszą wersję. Dobrze chociaż, że tradycyjnie dla Citroena cennik to tylko luźna propozycja wyjściowa do dalszych rozmów o cenie auta.

design hamulce
pojemność bagażnika dotykowe sterowanie klimatyzacją
sprężyste zawieszenie kamera to opcja tylko w najbogatszej wersji
Airbumpy konsola środkowa ogranicza nieco nogi kierowcy

Specyfikacja techniczna:

​CX3 2.0 SKY-G 150 KM 6MT

silnik    
rodzaj 3-cylindrowy   
pojemność 1.2  
moc 82 KM
moment obrotowy 118 / 2750 Nm/obr
osiągi    
V-max wg producenta 168 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 13,0 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 5,7/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,1/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 4,7/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 140/138 cm
wysokość siedzisko sufit przód n/m cm
wysokość siedzisko sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika VDA 300 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 399 cm
szerokość (ew z lusterkami) 200 cm
wysokość 147 cm
prześwit n/m cm
waga 1235 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes