Hyundai Elantra 1.6 CRDi - namiastka limuzyny?

 

Skuszony reklamowym emailem zapraszającym do salonów Hyundaia przyjrzałem się bliżej Elantrze anno domini 2016. Już na pierwszy rzut oka widać, że producent się postarał i sylwetka auta może się podobać.

Taka miła dla oka sportowa elegancja w duchu Mazdy 3, może nawet ładniejszej. Fajnie narysowany przód ze sporym grillem. Do tego maska z dynamicznymi przetłoczeniami. Linia boczna wyraźnie nawiązuje moim zdaniem do Mazdy 3 i lekko sportowego coupe. Podsumowując z zewnątrz auta naprawdę może się podobać i moim zdaniem wygląda jak odrzucony projekt nadwozia Mazdy, co myślę, ze jest komplementem.

Wnętrze auta zaś... zostało zaprojektowane w dość konserwatywnym, europejskim stylu. Swoją prostotą oraz układem celuje wybitnie w klientów, którzy dotychczas byli nabywcami aut grupy VW, Jednym zdaniem – wszystko intuicyjnie, pod ręką i właśnie tam, gdzie człowiek by się tego spodziewał. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że po zasłonięciu logo producenta, sporo osób powiedziałoby że siedzi w Skodzie lub VW. Nawet niebieskie podświetlenie konsoli centralnej przywodzi na myśl właśnie grupę VW.

Wyświetlacz komputera pokładowego umieszczono pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem, czyli całkiem sensownie. Większość funkcji systemu audio da się obsługiwać z kierownicy.

Jakość materiałów nie powala, choć wizualnie wyglądają na lepsze niż są w rzeczywistości.

Schowki, zarówno ten przed pasażerem, jak i w podłokietniku między przednimi fotelami obszerne, zwłaszcza ten drugi. Mieści się w nim również gniazdo 12V.

Zakres regulacji foteli oraz kierownicy jest naprawdę spory i łatwo odnaleźć właściwą i wygodną pozycję. Fotel kierowcy nie posiada regulacji odcinka lędźwiowego, ale jej braku nie odczujemy, gdyż wyprofilowanie foteli jest w ty miejscu przyzwoite. Same fotele są dość miękkie, ale przy tym mają wystarczającą sprężystość i dają nawet nie najgorsze podparcie w zakrętach.

Miejsca w drugim rzędzie jest sporo i nawet wyżsi pasażerowie nie powinni mieć problemu ani z miejscem na nogi jak i nad głową. Podróże w trzy osoby na tylnej kanapie nie powinny być męczące, w czym spora zasługa niemal płaskiej podłogi w drugim rzędzie.

Bagażnik jest dosyć obszerny, choć nie bez wpadek. Po pierwsze, jego otwarcie możliwe jest tylko z miejsca kierowcy. Po drugie, co raczej typowe dla sedanów tej wielkości, zawiasy wnikają do wnętrza i przy pakowaniu należy zachować czujność.

Auto jeździ całkiem sympatycznie. Komfort resorowanie jest niezły, precyzja układu kierowniczego spora. Przy szybszych manewrach czuć lekki przechył, ale do podpierania się lusterkami jest daleko. Nieco problemów jest z filtrowaniem szybko następujących po sobie nierówności i przeszkód typu tory tramwajowe, ale mimo to raczej nie docierają one do pleców podróżujących autem. Elantra dość sprawnie radzi sobie nawet na krętych drogach, i momentami można zapomnieć, ze to sedan. Nie jest z pewnością to jej środowisko naturalne,ale... nie tego oczekujemy od sedana, nawet tak dość sportowo narysowanego jak Elantra.

Silnik diesla, który napędzał ten egzemplarz z powodzeniem radził sobie ze swoim zadaniem. Mocy było wystarczająco, jeśli podróżuje się w dwie, no trzy osoby. Nie był zbyt hałaśliwy, nawet zapędzany na wyższe obroty. Zresztą jego charakterystyka pracy powinna przypaść do gustu osobom, które po raz pierwszy jadą dieslem. Sprawnie napędza auto, ale podejrzewam, że przy komplecie pasażerów z bagażem nawet wysoki moment obrotowy nie pozwoli na dynamiczną jazdę. Apetyt na paliwo to około 7 litrów, co jest takim sobie wynikiem jak na diesla.

 

Podsumowując, Elantra jest moim zdaniem ciekawą propozycją w segmencie małych sedanów. Swoimi walorami oraz wyglądem może niejednemu nawet zagorzałemu fanowi aut niemieckich zawrócić w głowie.

 

wygląd zewnętrzny materiały we wnętrzu mogłyby być lepsze
 przestronność wnętrza zawiasy bagażnika wnikające do środka
łatwość obsługi czujniki parkowania lub kamera przy manewrowaniu to konieczność
 

Specyfikacja testowanego samochodu:

silnik    
rodzaj 4-cylindrowy   
pojemność 1.6 CRDi  
moc 136 KM
moment obrotowy 200 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 190 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 10,5 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 5,7/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 3,8/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 4,5/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 144 cm
wysokość podłoga sufit przód n/m cm
wysokość podłoga sufit tył n/m cm
pojemność bagażnika VDA 458 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 457 cm
szerokość (ew z lusterkami) 180 cm
wysokość 145 cm
prześwit 150 cm
waga 1315 kg
pojemność zbiornika paliwa 50 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Astra 1.0T - godny konkurent Golfa

Wow – to już piąta generacja kompaktu opla. Wiedziony sentymentem zajrzałem do salonu obejrzeć i przejechać się. Pierwsze wrażenie: Opel naprawdę bardzo się postarał.

Więcej…

Testy aut używanych

Amerykańskie legendy cz. II - Dodge Viper

W dniu wczorajszym 31.08.2017 roku fabryka Dodge’a oficjalnie zakończyła produkcję jednego z najbardziej kultowych a zarazem jednego z najtrudniejszy w prowadzeniu samochodów świata. Dodge Viper, bo o nim mowa urósł do miana legendy motoryzacji.

Więcej…

Aktualności i opinie

44 lata kultowego "Malczana"

Maluch, Malaczan, Żelazko, Fiat 126p. Dziś swoje czterdzieste czwarte urodziny w polskiej historii motoryzacji obchodzi ten mały bolid.

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes