Renault Clio 0,9 TCe - miejski flirciarz

Patrząc na Clio nie sposób w sumie go nie polubić. To auto ma coś w sobie. Sympatyczny przód, lekko zmysłowa linia boczna z fajnym wcięciem, do tego tył jak u modelki.

Nawet jako facet przyznaję, że wóz może się podobać. Do tego równie świetnie komponujące się i będące niejako dopełnieniem przetłoczenia dachu w okolicach mocowania klapy bagażnika. Czuć i finezję i nawet lekko sportowo. To się może podobać. Jeśli do tego dołożymy kilka dodatków z listy akcesoriów to mamy flirciarza na maxa.

Wnętrze to w zasadzie kontynuacja tego co na zewnątrz dalej z dobrym smakiem – w sumie tego waśnie spodziewamy się po aucie z francuskim rodowodem. Wstawki w kolorze fortepianowej czerni (dość modne ostatnio) poprawiają i tak niezły wygląd kokpitu. Jego struktura próbowała w opisywanej odmianie imitować karbon,całkiem udanie zresztą.

Rozplanowanie wnętrza samo w sobie nie jest złe i moim zdaniem mając do wyboru między Clio a 208 wybrałbym Clio. Fajną sprawą jest przetłoczenie kokpitu przed pasażerem tworzące swego rodzaju parapet na np. telefon, klucze czy inne drobiazgi. OK, z jednej strony są na widoku, z drugiej strony – pod ręką. Ów parapet jest lekko gumowany, więc raczej nic nie powinno stamtąd wypaść. Same zegary czytelne i nie rozpraszające.

Fotele – jak we francuskim pojeździe przystało, obszerne i wygodne. Oraz, co było swego rodzaju zaskoczeniem - o całkiem dobrym podparciu bocznym. Wprawdzie na odcinek specjalny czy tor by to nie wystarczyło, niemniej jednak na co dzień w zupełności wystarczy. Ilość miejsca z przodu całkiem wystarczająca,z tyłu podobnie jak we wszystkich pojazdach tej wielkości wygodnie jest tak naprawdę tylko młodzieży i to tej niezbyt wyrośniętej. Co prawda wyższe osoby też dadzą radę jednak pięcio osobowość Clio, jak i innych aut tego rozmiaru jest sprawą czysto umowną.

Bagażnik w przypadku Clio też nie odbiega od tego co oferuje konkurencja. Największym jego minusem jest jednak sposób powiększania jego pojemności. Nie dość że nie uzyskamy równej podłogi (rzadkość w tej klasie aut), to na dokładkę oparcie kanapy po złożeniu idzie pod tak sporym kątem, że o powiększaniu bagażnika można od razu zapomnieć. Czyżby zachęta ze strony Renault by wybrać Grandtoura?

Odpalamy więc trzycylindrowe 0,9 Tce o mocy 90 KM i jedziemy. Pierwsze wrażenie? Clio jest totalnym zaskoczeniem. Pozytywnym zaskoczeniem pod każdym względem. Silnik dobrze brzmi, mimo małej pojemności wystarczająco dobrze napędza wóz i w mieście ani przy ruchu podmiejskim nie powinniśmy odczuć braku mocy. Do tego te trzy cylindry nawet brzmią. Fajnie komponuje się z tym układ kierowniczy o dobrze dobranej sile wspomagania. Jego progresywne, nastawy są dość trafnie dobrane i powodują że pokonywanie zakrętów Clio może być dobrą zabawa a manewrowanie na parkingu pod marketem albo w ciasnej hali garażowej nie będzie udręką.

Zawieszenie jest …. zupełnie nie francuskie. Clio w mojej opinii jest bliższe w tej materii nastawom aut japońskich niż francuskich.

Podsumowując to całe spotkanie z Clio – auto o francuskim desiginie, prowadzeniu któremu bliżej do japończyka a i silnik mimo niewielkiej pojemności lubi obroty niemal jak VTEC od Hondy. Do tego brzmi nieźle. Te kilka braków w funkcjonalności spowoduje, ze niektórzy skreślą to auto już w salonie, inni po rundzie testowej albo zaakceptują, albo przestaną im przeszkadzać bo zostaną przysłonięte pozytywnymi wrażeniami z jazdy. Bo Clio potrafi uwieść nie tylko wyglądem...

wygląd bagażnik
silnik przestronność w drugim rzędzie
zawieszenie

​Specyfikacja techniczna:

​Renault Clio 0,9 TCe

silnik    
rodzaj 3-cylindrowy   
pojemność 0,9  
moc 90 KM
moment obrotowy 200 Nm
osiągi    
V-max wg producenta 182 km/h
0-80 km./h wg producenta n/m sec
0-100 km/h wg producenta 12,2 sec
     
spalanie    
Zużycie paliwa – cykl miejski wg producenta 6,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – poza miastem wg producenta 4,3/100 litra/km
Zużycie paliwa – średnio wg producenta 5,0/100 litra/km
     
wnętrze wymiary    
Szerokość przód/tył 137/130 cm
wysokość siedzisko sufit przód 88 cm
wysokość siedzisko sufit tył 84 cm
pojemność bagażnika VDA 300 litrów
     
wymiary zewnętrzne    
długość 406 cm
szerokość (ew z lusterkami) 194 cm
wysokość 144 cm
prześwit 12 cm
waga n/m kg
pojemność zbiornika paliwa 45 litrów
     
     
*n/m nie mierzono

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Range Rover Evoque - terenowy lord

To auto już w momencie debiutu kilka lat temu bardzo mi się podobało. Z bliska wizualnie to auto naprawdę fajnie wygląda: charakterystyczne masywne przetłoczenia sugerują całkiem sporą dzielność terenową do tego jest w tym aucie jakaś nutka elegancji i ponadczasowości; taki klub dla dżentelmenów na kołach.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Wybor opon – nie tylko marka ma znaczenie.

Wybór opon to temat, jak można zaobserwować szczególnie w porze okresowych wymian, to odwieczny dylemat wielu kierowców. Wielu świadomych i chcących zadbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów przed zakupem siada do komputera chcąc zasięgnąć informacji. Fora internetowe pełne są różnych często sprzecznych ze sobą pomysłów, rad i wskazówek. Nic wiec dziwnego, ze często po takim internetowym doszkalaniu mamy jeszcze większy mętlik w głowie niż przed. Czy wiec się kierować?

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes