VW T-Roc - Nadwozie typu Targa w miejskim SUV-ie?

Relacja pomiędzy podażą a popytem każdemu z nas jest bardzo dobrze znana, zaś dobrym przykładem tego zjawiska może być ciągle rosnący rynek crossoverów. Praktycznie każda marka ma w swojej ofercie przynajmniej jeden model z tego segmentu i nie zależnie od producenta walczy nowymi rozwiązaniami o kolejnych Klientów.  Do rywalizacji ochoczo staje również grupa Volkswagena z nowym crossoverem o wdzięcznej nazwie T-ROC.

Wprawdzie koncept tego samochodu miał swoją premierę w Genewie w 2014, to dopiero w połowie tego roku szefostwo z Wolfsburga planuje wdrożyć wspomniany projekt do produkcji masowej.

Przód samochodu nawiązujący po trochu do modeli Mitsubishi z małą domieszką Range Rovera Evoque.  Pokaźny grill w kształcie plastra miodu zwężający się w kierunku LED-owych świateł do jazdy dziennej dodaje lekkiego pazura. Pod światłami do jazdy dziennej widoczne są reflektory przeciwmgłowe zgrabnie wkomponowane w okręg tworząc spójną całość. Schodząc ku dolnej belce zderzak podkreślony jest osłoną silnika, na wypadek potrzeby przetestowania terenowych możliwości T-Roc'a.

Linia boczna samochodu jest również uporządkowana. Czarny dach uwydatnia kontur samochodu kończący się subtelną lotką, zaś masywne nadkola podkreślają muskulaturę auta. Tył samochodu stylistycznie wpasowuje się w linię nowego Golfa czy też Polo i tu podobnie jak z przodu okrągłe światła LED po obu stornach, nawiązują do układu oświetlenia przedniego.

T-Roc we wnętrzu naszpikowany jest licznymi elektronicznymi wskaźnikami i panelami do sterowania poszczególnymi funkcjonalnościami,  od cyfrowego ekranu kierowcy po deskę rozdzielczą i klimatyzację. Wnętrze samochodu ma ostre kształty, zaś ergonomia jak na grupę Volkswagena przystało, schludna i intuicyjna.

Koncept jest o tyle innowacyjny, że samo nadwozie jest typu Targa z dwuczęściowym dachem umożliwiającym w łatwy sposób zrobienie z auta, SUV-a o... nadwoziu kabrio.

Samochód ma być zasilany dwulitrową jednostką wysokoprężną legitymującą się mocą 135 KM i ponad 200 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona ma być na dwie osie za pośrednictwem Haldexa wspomaganym 7-biegową skrzynią DSG.

Czy takie rozwiązanie się sprawdzi i jak wyglądać będzie ostatecznie dowiemy się dopiero w drugiej połowie 2017.  

(zdjęcia: http://www.volkswagen.co.uk/)

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Volvo V40 - Szwed z aspiracjami

Szwedzki kompakt z aspiracjami do segmentu premium. Czy tak jest rzeczywiście? Volvo już jakiś czas temu zerwało z projektowaniem aut tylko przy użyciu linijki i ekierki. Pozwoliło to z pewnością przyciągnąć nieco innego klienta.

Więcej…

Testy aut używanych

Audi A6 C6 - używany luksus

Audi. Nigdy bym nie pomyślał, że kupię jakiekolwiek auto z koncernu VAG'a, bo jakoś nigdy nie byłem przekonany. W swoim życiu jednak już raz miałem taki przewrót. Nigdy nie chciałem mieć BMW, diesla i kombi. Jednym z moich samochodów był E46 320d w touringu – hattrick! Wróćmy jednak do Audi A6 C6 2004. Przez ponad rok miałem przyjemność prowadzić ten samochód, 

Więcej…

Aktualności i opinie

44 lata kultowego "Malczana"

Maluch, Malaczan, Żelazko, Fiat 126p. Dziś swoje czterdzieste czwarte urodziny w polskiej historii motoryzacji obchodzi ten mały bolid.

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes