VW T-Roc - Nadwozie typu Targa w miejskim SUV-ie?

Relacja pomiędzy podażą a popytem każdemu z nas jest bardzo dobrze znana, zaś dobrym przykładem tego zjawiska może być ciągle rosnący rynek crossoverów. Praktycznie każda marka ma w swojej ofercie przynajmniej jeden model z tego segmentu i nie zależnie od producenta walczy nowymi rozwiązaniami o kolejnych Klientów.  Do rywalizacji ochoczo staje również grupa Volkswagena z nowym crossoverem o wdzięcznej nazwie T-ROC.

Wprawdzie koncept tego samochodu miał swoją premierę w Genewie w 2014, to dopiero w połowie tego roku szefostwo z Wolfsburga planuje wdrożyć wspomniany projekt do produkcji masowej.

Przód samochodu nawiązujący po trochu do modeli Mitsubishi z małą domieszką Range Rovera Evoque.  Pokaźny grill w kształcie plastra miodu zwężający się w kierunku LED-owych świateł do jazdy dziennej dodaje lekkiego pazura. Pod światłami do jazdy dziennej widoczne są reflektory przeciwmgłowe zgrabnie wkomponowane w okręg tworząc spójną całość. Schodząc ku dolnej belce zderzak podkreślony jest osłoną silnika, na wypadek potrzeby przetestowania terenowych możliwości T-Roc'a.

Linia boczna samochodu jest również uporządkowana. Czarny dach uwydatnia kontur samochodu kończący się subtelną lotką, zaś masywne nadkola podkreślają muskulaturę auta. Tył samochodu stylistycznie wpasowuje się w linię nowego Golfa czy też Polo i tu podobnie jak z przodu okrągłe światła LED po obu stornach, nawiązują do układu oświetlenia przedniego.

T-Roc we wnętrzu naszpikowany jest licznymi elektronicznymi wskaźnikami i panelami do sterowania poszczególnymi funkcjonalnościami,  od cyfrowego ekranu kierowcy po deskę rozdzielczą i klimatyzację. Wnętrze samochodu ma ostre kształty, zaś ergonomia jak na grupę Volkswagena przystało, schludna i intuicyjna.

Koncept jest o tyle innowacyjny, że samo nadwozie jest typu Targa z dwuczęściowym dachem umożliwiającym w łatwy sposób zrobienie z auta, SUV-a o... nadwoziu kabrio.

Samochód ma być zasilany dwulitrową jednostką wysokoprężną legitymującą się mocą 135 KM i ponad 200 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona ma być na dwie osie za pośrednictwem Haldexa wspomaganym 7-biegową skrzynią DSG.

Czy takie rozwiązanie się sprawdzi i jak wyglądać będzie ostatecznie dowiemy się dopiero w drugiej połowie 2017.  

(zdjęcia: http://www.volkswagen.co.uk/)

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Video

Seat Ibiza PL [Walkaround]
Nowy Seat Ibiza - mieszczuch z klasą
Skoda Citigo Walkaround
Citigo - prawie idealne auto do miasta
Toyota C-HR 2017 Walkaround
Pierwsze oględziny nowej toyoty C-HR
Renault Clio 2016 Walkaround
Kilka ujęć nowego Clio
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro
Honda Civic X generacji

Testy aut nowych

Test: Ford Fiesta

Ford odświeżył swojego przedstawiciela w klasie B - Fiestę. Z jednej strony jest to nowy model, z drugiej nie mogę oprzeć się wrażeniu, że jest to bardziej głęboki lifting, niż nowy model. Patrząc na stojące obok siebie auta obu generacji mamy mniej więcej takie same odczucia jakby obok siebie zaparkowały Golfy 5 i 6 generacji. Uroda nowej Fiesty to oczywiście kwestia gustu, niemniej jednak mi, zwłaszcza patrząc z profilu, auto najzwyczajniej się podoba.

Więcej…

Testy aut używanych

Test używanych: Mazda 3 BL 2009 - 2013



Mazda 3 (oznaczenie kodowe BL) miałe swój rynkowy debiut w 2009 roku. Od strony technicznej jest to dość zbliżone auto do „3” poprzedniej generacji. Stylistycznie też jet to raczej ewolucja niż rewolucja. Coś jak kolejna generacja VW Golfa. W każdym razie auto nawet dziś, osiem lat po premierze wygląda nowocześnie.

Więcej…

Aktualności i opinie

Pięć dekad Polskiego Fiata 125p

Wczoraj okrągły jubileusz obchodził większy brat "Malucha". Dokładnie 50 lat temu w 1967r. rozpoczęła się produkcja modelu 125p na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Tak w Polsce rozpoczął swoją historię "Duży Fiat".

Więcej…

© 2015 Napędzani Benzyną by PUSHMEDIA.. Designed By AGETHEMES
Konfiguracja i administracja Pushmedia.pl
Free Joomla! templates by AgeThemes